Reviews

Master of Desire by Kinley MacGregor

llamalluv's review

Go to review page

4.0

A quite bananas hero who is somehow stronger than any supernatural PNR hero. He gets stabbed with three arrows, has them removed and the wounds cauterized, and then a week later, destroys a table and dias with an axe and then has sex standing up. He gets 20 lashes with a BARBED whip and goes into battle the next evening, with the only intervening treatment being a single application of linseed oil. BANANAS HERO.

miraphora's review against another edition

Go to review page

4.0

A volte capita che la Kenyon, con i romance storici, toppi alla grande, soprattutto quando i protagonisti sono più menestrelli che guerrieri, più Teneroni che maschi alfa. Stavolta, invece, ha fatto un buon lavoro. Sono pienamente soddisfatta della storia, dello stile, dello svolgimento e dei personaggi.
Per quanto riguarda la trama siamo, per forza di cose, sul già letto: il nostro eroe Draven viene da tutti visto come un assassino senza scrupoli, un uomo senza cuore, freddo e micidiale. Il papà di Emily è un suo nemico giurato, si odiano e si massacrano a vicenda nella speranza che uno di loro schiatti morto ammazzato. Per porre fine a queste lotte continue, il re decide di usare Emily come cuscinetto e la mette sotto la custodia di Draven in modo che il padre non attacchi Draven e Draven stia più attento agli interessi del vecchiaccio tutelando Emily.
La situazione, quindi, è chiara: la poverella si trova sradicata da un giorno all'altro dalla casa paterna, dalla quale -per inciso- non è mai uscita e che è felicissima di abbandonare. Eh si, perché Emily, invece di piangere e strapparsi i capelli come una tipica damigella, festeggia la ritrovata libertà! Forse ora riuscirà a trovarsi un marito e a cominciare a vivere. Ma dove cercarsi l'uomo? O meglio, perché cercarlo quando ne ha uno così manzo a portata di mano? Draven, poverello, sotto allo strato di amianto, è un tenerello. Soffre perché è convinto sinceramente di essere un violento e per questo si è sempre allontanato da ogni sentimento tenerello. Ma il suo cuore morbidoso gli fa un brutto tiro e alla fine cede di fronte alla costanza, alla testardaggine di Emily e ai suoi sentimenti.
I due sono ben delineati, sia caratterialmente che fisicamente (cosa che, a volte, manca) e hanno feeling: si stuzzicano in un susseguirsi di battute divertenti e il loro innamoramento è graduale e decisamente credibile.
Promuovo Sherry, e attento fiduciosa un altro titolo dei MacAllister.

_mj_'s review

Go to review page

3.0

Too insta love for my taste

doubletroubledogmom's review

Go to review page

3.0

total book candy-- but when you need to just relax and enjoy- it's good. Plus the author is really nice and kind to her fans!

nelsonseye's review

Go to review page

3.0

Likable leads and secondary characters. Loved Draven's walk into the castle near the end. Could have spent more time with the villains of the piece.

elenie's review against another edition

Go to review page

adventurous emotional funny fast-paced
  • Plot- or character-driven? Character
  • Strong character development? Yes
  • Loveable characters? Yes
  • Diverse cast of characters? It's complicated
  • Flaws of characters a main focus? Yes

4.75

fallout99's review against another edition

Go to review page

a weird good one. I didn't like how it ended, prolonged and silly but the build up was exquisite 

jasbeingjas's review against another edition

Go to review page

emotional hopeful lighthearted medium-paced
  • Plot- or character-driven? A mix
  • Strong character development? Yes
  • Loveable characters? Yes
  • Diverse cast of characters? No
  • Flaws of characters a main focus? No

4.25

This is my first book by this author, it was recommended to me on tiktok and I so enjoyed this book! I'm excited for the rest of this series, although from the descriptions it doesn't look like the books are related in any way, which is unfortunate because I would love to read about Simon next.  Either way, Draven is a dream and the epilogue made me melt!

Expand filter menu Content Warnings

thatcrazybooklover's review

Go to review page

4.0

Fun read although I would have wanted more action on the villains of this story

marymisk's review

Go to review page

4.0

Good book. Simple. Sweet. Easy read.